2011. október 8., szombat

Hordozós evolúció (1)

Nem nagyon akartam eddig belemenni olyan kényes kérdésekbe, amik sok helyzetben vita forrásai lehettek. Most azonban megpróbálok megváltozni (megint:))

Mióta Hanga megszületett, azóta a szeretet fogalmát kicsit másképpen is képes vagyok értelmezni. Ahogy én ezt megélem, az tele van ...mindennel! Nem csak valami földön túli átszellemült érzésről van szó, hanem állandó fizikai kapcsolatról is. Bár most hosszan tudnám fejtegetni mit értek a földöntúli és a földi fogalmak alatt, nem szeretnék azért olyan mélységekig ásni.

Arra akarok kilyukadni mindösszesen, hogy bizony-bizony, én az az együtt alvós, hordozós, szoptatós anyuka lettem, akit talán alternatívnak, némileg hippinek tarthat a mamák társadalma. Nem nagyon adtunk Hangának teát, se vizet élete első nyarán, csak anyatejet....azaz be kell valljam, hogy az elején, a Nagy Bizonytalanságok Korában még bepróbálkoztunk kamilla, és kömény teákkal, egy két hasfájás elleni szerrel, de semmi nem segített, így maradtam az anyatejnél. Hordoztam bőszen, és a tejtermelés reményében a lehető legtöbb testi kontaktust biztosítottam neki.

Ebből eredt az érdeklődésem a hordozás eszközei iránt, aminek a csúcsát a kendő, abból is a jó minőségű kendő jelentette. Hosszas internetes kutatás után eljutottam az akkor számomra leginkább megfelelő szövött kendőhöz, a Didymoshoz. Abból is 4,70 métereset vettem, hogy a nálam jóval magasabb férjuram is maga köré tudja tekerni, ha nyakába kapja a gyereket...khm...azért volt ilyen is, de (a mai fejemmel) elég kett volna egy rövidebb is.

Tulajdonképpen ebben a kendőben laktunk mindketten.
A kendők világát a háti hordozás elérkeztével kicsit elhagytam, mivel előtérbe került a számomra könnyebben kezelhető MT, azaz mei tai. Ez egy keleti eredetű hordozó, aminek négy szára van, és egy közel téglalap alakú test része. A háti hordozás elérkeztét a gyerek súlya határozza meg. A női test alapvetően nem a nagy terhek folyamatos hurcolására lett megalkotva, és bizony az elől hordozás megterheli a testünket. Háton sokkal többet bírunk el (lásd. hátizsák:)), így az 5-7 kilós gyerkők, akik többnyire ekkorra már tartják a fejüket, simán élvezik a háton utazást. Mért is ne: látnak! Anya feje mellett előre, mint a nagyok! Közben pedig folyamatosan ringat a melegtesű hordozó is. Mi kell ennél több? Mondhatni háton öleljük őket.

Ím az 5 hónapos Hanga alvása:)
Nagyon megszerettük. Igaz, előtte nem tudtunk kipróbálni más mt-t, mert ekkor még kis városomban nem alakult olyan klub, vagy szervezet, ahol erre lehetőség lett volna. Ma ez már másképpen van. A Holdam igyekszik segíteni a kismamáknak, hogy egymással legyen lehetőségük információt cserélni.

Egyelőre ennyi fért bele az alvásidőbe, de hamarosan folytatom, hiszen Hanga már 19 hónapos, és még bőven van mit írnom a hordozásról, a moshatózásról, a szoptatásról, varrásról, hozzátáplálásról!!!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...