2011. november 4., péntek

Csatos meitai (sk)

Végre elkészült!!

Igaz, ennek már vagy két napja, de mivel nem tudtam szép képeket produkálni, hát vártam, hátha kisüt a nap, és akad valaki, aki kezeli majd a gépet ezzel egy időben. A kettő egyszerre valahogy azóta sem jött össze, én viszont nem várok tovább!

Egy-két magyar meitait vettem alapul, de a vastag anyag és a tapasztalt varrónő (khmkhm...hheheeheeheee) miatt a munka lassan haladt. Miután a varrógépszerelő volt az ötvenedik, aki a farmervarró tű teflon bevonatát dicsérvén meggyőzött, hogy a céleszköz nem kicsit segítene, beszereztem A tűt, A cérnához! (Hamarosan fotó is lesz róla:D) Szóval innen lettek a dolgok egy kicsit gördülékenyebbek. A részletekről majd egy későbbi bejegyzésben írok, ha érdekel egyáltalán valakit, közeli fotókkal akár, bár ezt már egy angol nyelvű oldalon alaposan kivesézték....csak hát ugye nem mindenki tud angolul, tudom én azt.

Na de mielőtt még elszólitana a kötelesség, aki egy majd két éves lányka személyében van jelen az életemben, gyorsan csatolom a képeket....amin ő is rajta van:



A helyszín ugyan nem Albion, de ködös és homályos, az biztos :) Sajnos a szép kis hímzett virágomat kitakarja a sisaktartónak szerkesztett nyelvecske, de ami késik nem múlik.

Mi volt számomra a legnagyobb kihívás? A tömés. Most sem tudom, hogy kellene megoldani, hogy igazán jó eredményt kapjak. A vállpántoknál okozott ez gondot, a derékpántnál nem, mert ott a body belevarrásánál amúgy is adódott egy nagyobb lik, amin könnyen ki lehetett bélelni az öv részét. De a vállpántok!!! Ááááááááááá....

Amint megtudok róla valami rafinált megoldást, közzé is teszem, de még kutatok ez ügyben. Kaptam olyan javaslatot, miszerint hagyjam a vállpántot oldalt nyitva egy nagyobb szakaszon, és már színére fordítva tömjem meg, majd így varrjam össze. Ez biztosan működne is, de és szerettem volna, ha kívül nem látszik a varrás, így most enélkül oldottam meg, de nem is volt egyszerű.

Ahogy azt a férjem mondta: ' A következő majd jobban megy!'
Hehh! Végülis maradt még annyi anyag, hogy mégegyet összepakoljak, de azért előbb letesztelgetem, hogy a jelenlegi megoldások működnek e. ( Lásd, a sisak rögzítése használatban, azon kívül, a szivacsok vastagsága, stb.)

(Remélem holnapra végre két gomblyukkal bentebb leszek, és feltehetem a hálózsákra is a pontot!)

4 megjegyzés:

Török Alexandra írta...

Anikó, nagyon tetszik az sk mei tai, igazán ügyes vagy! ;)Profi darabnak látszik!

Anikó írta...

Nagyon köszönjük!:) Pedig még a dekor virágocskámat nem is láttad ;)
Remélem azért találok majd valahol vastagabb szivacs lelőhelyet, mert ez egy kicsit kevés:p

Emese írta...

Úgy látszik az október vége a mei tai készítés ideje volt. Én kötős mei tait varrtam mindszent hétvégéjén. A pántok bélelésére egyik helyen polár anyagot, máshol vatelint írtak a neten. Nekem mindkettőből volt maradék és biztos, ami biztos alapon mindkettőt belevarrtam :) Elefánt bébi kislányom már túl van a 10 kg-n úgyhogy gondoltam nem árthat, ha jól ki van bélelve. Nem olvastam vissza a korábbi bejegyzéseidet a varrásról. Én a pántnak dupla széles anyagot vettem, annak a visszájára rátettem a vatelint, a vatelinre meg a polárt (csak egy szakaszon van bélelve, nem a teljes) és rá is varrtam, ha jól emlékszem mind a két hosszanti szélét. Utána félbehajtottam a pántot színével befele, végigvarrtam és végül kifordítottam. Nem tudom, hogy szakmailag ez jó megoldás-e, de mindenesetre használatban elég lett a bélelés és nem látszik a varrás sem. Na megyek aludni, mert még mindig csak 24 óra egy nap, bárhogy igyekszem én is. További szép munkákat kívánok! :)

Anikó írta...

De jó, hogy leírtad!Köszönöm! Én is gondolkodtam hasonló megoldásban, de attól tartottam, hogy ez így nem elég vastag. Ha a következő nekifutásom se sikerül, akkor ezzel próbálkozom én is. Most vastag szivacs keresőben vagyok egyelőre. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...