2012. január 3., kedd

Horgolt, nyakmelegítős sapka / Kind of balaclava

A kedvenc fórumomon nagy űrhajós sapi horgolási láz futott át az ősz közepén. Mindenki gyönyörűt horgolt, de mind sálban végződött. Volt manósapka jellegű, sima, díszesebb, csíkosabb, de gombos nem volt. Szerettem volna elkerülni a sálságot, úgyhogy nem adtam fel. Még novemberben kikísérleteztem egy sapit Hangának. Volt szép fonalam, meg türelmem. A végére mindkettőből kevés maradt. Sok sok visszabontás, és igazítás után úgy az 5., 6. változat lett a végleges.
Ez lett belőle:




(Jól látszik, hogy a modell erősen ellenáll a modellálásnak ?!)  Az egy ráhajtásos pálcáknak köszönhetően nem volt szükség a gomblyuk centizgetésére. Olyan gombot vettem hozzá, ami pont megfelel a sapka szinte bármely pontján, így mondhatni állítható. Persze ha sokat forog a viselője, akkor időnként kell igazgatni, de nem vészes. Mivel még ilyen nyakig érő sapkát azelőtt nem készítettem, saját újításomnak tekintem (nyilván nem én vagyok az első, de nekem ő az első :)) a fej formájának követését. Ezért is készült a 2. kép erről az ominózus szakaszról. Itt kellett kicsit jobban figyelni, hogy az arc ne maradjon nagyon szabadon, ne is legyen nagyon fedett, és közben a nyakában ne halmozódjon fel a sok fölösleges anyag.

A sapka elején az arc körül hullámos szegélyt készítettem, és egy kék-rózsaszín virág is díszeleg a gyermek jobb halántéka felett, úgyhogy lányságát erősen hagytam érvényesülni. Nem hiába a sok bámész tekintet az utcán :)

A mintát leírtam magamnak, és közzé is szeretném tenni. A leírást tökéletesítenem kell még. Ha úgy látom, hogy van érdeklődés, az biztos motiválóan hat majd rám :)

Ha szeretnél ilyen sapkát, de nem tudod elkészíteni, keress meg!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...