2012. március 3., szombat

Csavart csillaggal a korona csakrámon/ Star Crossed Slouchy Beret according to me



A Ravelryn találtam rá erre a csodára. Első látásra szerelem lett. Mivel első csavart mintám, kissé elszámoltam magam. Sok tűméret váltás után végül úgy döntöttem, hogy belenyúlok  a mintaleírásba.

A minta szerint 72 szemmel kell indítani, de vagy a fejem nagy, vagy a csavart mintát túl szorosra kötöm ( kezdő koromban én bizony a szorosan kötő zöldfülűek táborát szaporítottam). Mivel a csavart minta táblázata kilencesével váltakozott, ezért 9 szemmel növeltem a felszedett szemek számát, majd az első pár soron belül még 6-tal, és az első csavart sor után megint 3-mal. Ha mégegyszer kötném ( ki tudja..zöldben is tetszene :)), akkor a 'bugyros' sornál, vagyis a beret jelleget adó szaporított sornál is növelném a szaporítás számát arányosan, mert így az eredeti minta arányait kicsit eltoltam. A minta viszont szépen látszik, és valamelyest azért az esése is megmaradt, így teljes mértékben elégedett vagyok az eredménnyel.

Ráadásul a férjem szerint jól is áll. Ez azért nagy szó, mert nekem nem sok sapka áll ám jól! Most pedig azon pörög az agyam, hogy hogyan éretelmezzem át ezt a mintát egy nyakmelegítőre, mivel a  téli sálak már túl melegek, a semmi viszont túl hideg :)

Felvettem a kapcsolatot a minta kitalálójával, aki beleegyezett, hogy itt közzé tegyem a magyar fordítást, úgyhogy napok kérdése, és ezen pár sor helyén a minta, vagy egy link lesz található!!!!!
I have found this pattern on the Ravelry. I had some difficulties at the beginning. Either my head is too big or I knit too tight...anyway the cast on stitches I changed from 72 to 80 and in the following some rows, knitting I increased 6 stitches evenly up to the first cable pattern row. Following this I increased 3 more stitches to get a number divisible with 9 that was needed for the pattern. In case I make it again I would increase more stitches in the increase row propotionately to the stitches I added to make the hat looser.

My husband says it suits me :) ...yeah! It's rare..I mean to hear it and the fact as well :) My daughter also grabbed for it as I had finished. I plan to knit a neckwarmer in the same manner with the same yarn. I hope I can write about it soon here!

Fonál /Yarn: YarnArt
Tű /Needle: 4 és 6 (circle)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...