2012. május 28., hétfő

Babaerszény varrása

Saját részre több babaerszényt varrtam már. Egy rétegűt, és kétrétegűt is, mert az egyszínű olyan "snassz" volt. :) Egy éve még volt magyar leírás a világhálón, de szőrén szálán eltűnt (404:)), úgyhogy itt volt az ideje egy másiknak:

Anyagszükséglet

Minőség: 100% pamutvászon (lepedővászon, rugalmas vászon) - polárból, és elvágott hordozókendőből is készülhet, de a tapasztalatok szerint ezek hajlamosak elnyúlni.



Mennyiség: Vállcsúcstól a csípő tetejéig húzzuk magunk előtt a centit nem túl feszesen, nem túl  lazán. Ez nekem kb 59 cm. A képlet a következő: 59x2+15=133 cm Ez az erszény hossza lesz varrás után. A végek összevarrásához adjunk még hozzá 5 cm-t = 138 cm

Az erszény szélessége 60 cm lesz. A két végét szegni fogjuk, erre megint számoljuk 5-6 cm-t.

A végeredmény egy 65x138 cm-es téglalap.

A baba ülőhelyéül szolgáló ív szabásához egy kisvideó segít:
Ezt követően francia varrással összevarrjuk a két szélet és már kész is vagyunk:
Móni a megjegyzésben azt írta, hogy az ív végeinél hagy egy kis egyenes részt, mert így az íves varratok nem okoznak gondot. Nem próbáltam ugyan, de megér egy kísérletet. Íme egy kép egy ingujj szabásmintájával könnyítésképpen:
Ennyi kis egyenesvarrás a széleknél nem okozhat kényelmetlenséget se a gyerkőnek, se a hordozónak. Ha még lenne hordoznivalóm (brühühü, lassan kinőjük az össze hordozót!! De már kacsingatok a táskák varrása felé:)) ezt biztos kipróbálnám. Amit tudni érdemes:
  • Ha inkább dupla réteget szeretnénk varrni, mert vékony pamutvásznat kaptunk a méteráruban, vagy nem éreznénk biztonságban az apróságot egy rétegű anyagban, akkor is elég lehet egy anyagot venni, hiszem 140 cm szélesek a méteráruban kapható anyagok, amiből széltében 2-szer is kijön a kívánt 65 cm. Persze izgalmasabb 2 különböző színnel dolgozni, mert nagyon jól mutat a kontraszt, mikor a vállnál átfordítjuk.
  • Ez esetben színt színre fordítva összevarrjuk a 2 téglalap hosszú oldalait ÉS eltisztázzuk! A tisztázás nem szükséges a gyári szélnél. Éppen ezért értemes a 2 gyári szélt egy oldalon összevarrni, a 2 vágottat pedig a másikon, majd ez utóbbit cikkcakkal eltisztázni.
  • Mielőtt megvennénk az anyagot, számoljunk azzal, hogy be kell majd avatnunk varrás előtt, ennek során pedig kb. 10%-ot össze fog menni az anyag! + Jellemző, hogy elég ferdén vágják az anyagot az eladók, így az anyag egyik vége mondjuk 100 cm, a másik már csak 90 !! Ezt is vegyük figyelembe, és vegyünk inkább 20 cm-rel hosszabb anyagot, minthogy kevésnek bizonyuljon mire a szabáshoz érünk!
  • Ha egy réteget varrunk ( nyáron én szívesebben használtam az erősebb vászonból készült egyrétegűt :)) szegjük be a vágott széleket, mert hamar foszlásnak indulhatnak a használat során.
  • Terhes kismamák a pocakjuk miatt kevésbbé tudják levenni a méretet. Ezért a vállcsúcs-csípő vonalat a hátukon mérhetik, lazán tartva a mérőszalagot, mivel a hát egy kicsit mindig laposabb.
Jó szórakozást! Nagyon örülnék, ha visszajeleznétek hogy sikerültek az elkészült darabok, milyen anyaggal mit tapasztaltatok, és egyáltalán, minden erszényhez kötődő megjegyzésnek. Ezeket összegyúrva teljes képet kaphat majd a kezdő erszényhasználó a hátrányokról, és előnyökről. Előre is köszönöm a segítségeteket!

10 megjegyzés:

Móni írta...

Egyrétegű erszénynél, amikor kiszabom az ívelt oldalt, most már nem teljesen ívet vágok, hanem a szélénél kicsit egyenesen hagyom (kb. mint az ujjak szabásánál - letajzolni ide nem tudom), hogy szegésnél (én kettőt hajtok vissza beszegéshez) szépen álljon az anyag az összevarrásnál és ne húzza meg. Huhh, érthető ez így???

Anikó írta...

Szia Moniezmegaz!:)

Én értem, és nagyon köszönöm, igyekszem majd feltenni egy rajzot erről, hátha vannak vizuáliabbak :) Nagyon tetszik a régi blogod is!

Névtelen írta...

Szia, hamarosan megprobalom a babaerszeny varrasat, koszonom a leirast és a videókat, erthetonek tunik szamomra, de majd megirom, hogyan sikerul! Esetleg parnazott szelu erszenyt varrtal mar?

Anikó írta...

Igazság szerint terveztem, de végül nem került rá sor!

Nagyön örülök, ha segít a leírás! :)

Várom a képeket, tapasztalatokat!!! (ha email-ben elküldöd, ki is tudom tenni!)

Névtelen írta...

És ha tervezted, hova tervezted és miből a parnazast? Sajna nem könnyíti a helyzetem az, hogy meg sosem probaltam erszenyt de meg csak nem is fogtam, a feloldalas terhelest egyaltalan nem birom, rosszak az izuleteim, noha mindket Fiam hordozott baba, de igy az erszeny teljesen kimaradt. Viszont most jon baratnom szulinapja, ezt adnám neki ajandekba.
Tenyleg jó a leirasod meg a videók, mar avatom mindjart az egyik réteg anyagot, a masik mar kész.

Névtelen írta...

Meg nem fogtam hozza, nehezen szánom rá magam ebben a melegben a vasalasra, de muszaj, kicsit gyűrött a beléd anyag szele.
És ha varrnal bele belest,mulva tenned és miből? És mennyit, milyen szélesen? Koszonom!

Anikó írta...

Sajnálom, hogy az ízületeid miatt nem próbálhattad ki a le-fölkapásra teremtett hordozókat.

Sima szivacsból (pl. székpárna)
levágtam egy kb 20 cm-es darabot. Ezt az ívtől mindkét oldalon olyan 8 cm-re varrnám be, mivel a popsi alatt nem kell, hogy legyen párnázás, ez inkább a combinál lehet érdekes. De sajnos ezt már nem volt lehetőségem megvarrni, úgyhogy a részletekben ezügyben nem vagyok járatos:( A levágott szivacskák is beépültek már valami másba:)) Megpróbálok keresni képet, vagy leírást erről....bár ha találtam volna, már linkeltem volna :( De nem adom fel!!

Remélem örülnek majd a szép ajándéknak!!!!

Névtelen írta...

Én is remelem, hogy orulnek majd!
Meg nem fogtam hozza, de hamarosan nekilatok és beszamolok!
Koszonom, a parnazast menet kozben meglátom, hogy meg tudom-e csinalni.

V. írta...

Kedves Anikó!
A beszegés az első, vagy az ívelt oldal összevarrása? Bocs, ha nagyon diletáns a kérdésem, teljesen avatatlan vagyok még a varrás területén. Na de majd mostantól... :)
Köszi: Verka

halasznetihanyienikő írta...

Szia! Először is köszönöm az egyértelmű videót ma megvarrtam az erszényt a kisebbikemnek :) kb egy óra alatt megvoltam vele kezdő létemre :) DE viszont a képen ahol a narancssárga erszény van ott az dupla széles nem? Mert a videón ahol a maci van beletéve ott úgy látom 2*60 cm a szélessége. Vagy én látom rosszul? Kisfiam már ül 10 hónapos neki is kilóghat alul a lába? És akkor úgy kell, hogy az erszényt félbe hajtom és csak a feneke alatt húzom szét? bocsi ha értetlennek tűnök, de még sosem hordoztam a nagy fiam nem bírta a kötöttséget.... :) Köszi E.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...